Dnes je pátek 29. březen, svátek má Taťána.

dobrisskoaktualne.cz/nas-region/kulturni-zpravy

Mokrá silnice mohla za několik nehod. Víte, jak se chovat při aquaplaningu?

přidáno: 17. 05. 2021

Během tří dnů havarovali na Příbramsku hned čtyři řidiči kvůli nezvládnutí jízdy na mokré vozovce. Aquaplaning je velmi nebezpečný. Řidiči by ho neměli podceňovat…

Aquaplaning způsobil problémy na dálnici D4 i na jiných místech

Ve čtvrtek 13. května ráno došlo k nehodě na dálnici D4 v katastru obce Mokrovraty. Jednatřicetiletá motoristka dostala aquaplaning a poté vjela do středových svodidel. Zraněn nikdo nebyl, hmotná škoda činila 120 000 Kč.

Následující den chvíli před půlnocí nabourala v katastru obce Bohutín dvě osobní vozidla. Jednadvacetiletý šofér v zatáčce nezvládl řízení na mokrém povrchu komunikace a narazil do oplocení a do hospodářských budov. Sanitka muže převezla do nemocnice k ošetření. Škoda byla vyčíslena na 160 000 Kč. Projetí této zatáčky se nezdařilo ani 22leté ženě. Po nárazu do náletových dřevin a do oplocení pozemku způsobila škodu ve výši 180 000 Kč.

Poslední dopravní nehoda na dálnici D4 u Obořiště byla nejvážnější. Policie pátrá po svědcích

Poslední nehoda se odehrála v sobotu 15. května v 15:15 hod. na 34,4 km dálnici D4 v katastru obce Obořiště, a to ve směru na Prahu. Pětačtyřicetiletý motorista jedoucí ve voze značky Audi Q7 dostal na mokré vozovce smyk a následně narazil do svodidel na pravé straně komunikace. Část utržených svodidel zůstala ve vozidle v místě řidiče. Automobil poté vjel do svahu, kde po nárazu do náletových dřevin sjel zpět na silnici a přetočil se na střechu, pak začal hořet. Šofér byl s těžkým zraněním letecky transportován do pražské nemocnice. Jeho syn byl převezen do nemocnice k ošetření. Hmotná škoda byla vyčíslena na 300 000 Kč.

Policisté žádají svědky, kteří v danou dobu místem projížděli a dopravní nehodu viděli, aby se ozvali na telefonní číslo 974 879 259 (251) nebo na linku 158.

Co je vlastně aquaplaning?

Jde o jev, ke kterému dochází při zvýšené rychlosti automobilu na mokré vozovce, lze ho definovat jako ztrátu přilnavosti pneumatiky k silnici vlivem vody, která se dostala mezi komunikaci a pneumatiky. Ty nezvládají odvádět dostatek vody z pod kol, čímž se před nimi vytváří tzv. vodní klín.

Jak mu předcházet? Základem je přizpůsobit styl jízdy aktuálním podmínkám a stavu vozovky, obecně lze říci zpomalit a vyhnout se prudkému zatáčení.

Jak ho zvládnout? Nebrzdit, držet pevně volant, sešlápnout spojku a ubrat plyn.

autor článku: por. Bc. Monika Schindlová, DiS. - tisková mluvčí Policie ČR Příbram