Dnes je pondělí 18. říjen, svátek má Lukáš.

dobrisskoaktualne.cz/rozhovory

S ředitelem Penzionu Nový Rybník o ocenění AHR ČR, motivaci a plánech

přidáno: 05. 05. 2021

Tým Penzionu a Pivovaru Nový Rybník, který vede od loňského roku ředitel Lukáš Kordule, se stal začátkem letošního roku oficiálně dvouhvězdičkovým ubytovacím zařízením. O podmínkách získání tohoto ocenění, každodenní práci v době pandemie, motivaci zaměstnanců, gastronomii a dalších plánech se dozvíte právě v dnešním rozhovoru.

Kdy jste se rozhodli, že se pro váš penzion pokusíte získat další hvězdu?

Víte, penzion byl od svého novodobého provozu (od roku 2013) penzionem, který neměl žádnou hvězdu, respektive žádné oficiální označení od Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR ČR). Když jsem v roce 2020 přebíral vedení penzionu, tak pro mě oficiální certifikace v rámci hotelnictví a gastronomie byla jednou z priorit. Krátce po svém nástupu jsem si tak začal analyzovat stav provozu a plnit jednotlivé úkoly, které jsou potřebné pro získání různých stupňů ocenění od AHR ČR. A proč jsem o dané ocenění usiloval? Je to jednoduché. Nabízíme lidem služby v oblasti hotelnictví a gastronomie, což je dle mého názoru velmi těžký obor, především z hlediska kritiky hostů. Chtěli jsme získat ocenění, abychom mohli všem našim zákazníkům sdělovat, že služby, které nabízíme jsou dle norem AHRČR a takto je to správně. 

Co vše jste proto museli udělat?

Ocenění jsme sice získali až v letošním roce, ale vzhledem ke ztížené situaci okolo pandemie, se nám to vlastně podařilo za velmi krátké časové období. Každé ocenění má svá kritéria, která představují kvalitu služeb, kterou musíte splnit. My jsme se rozhodli dosáhnout maxima v rámci našich možností a současných dispozic penzionu, a to se povedlo. Prvotním a stěžejním bodem bylo zavedení tzv. multifunkční recepce a její fungování. Dále se jednalo o řadu bodů z hlediska péče o zákazníka v rámci hotelnictví – prostory pro odbavení hosta, sbírání zpětných vazeb na náš penzion, dovybavení pokojů a prostoru recepce, doplnění potřebných informací pro ubytované hosty a řadu dalších dílčích úkonů, kterých si běžný host nevšimne, ale AHRČR prostřednictvím svých kontrolorů na toto dohlíží.

Jaký koncept penzionu jste zvolili a proč?

Na konceptu penzionu neustále pracujeme. Naším cílem je především rozšířit nabídku služeb našeho areálu, který skrývá velký potenciál.

Do budoucnosti chceme nabízet více kulturních a sportovních akcí, vytvářet si vlastní produkty a zaměřit se také na zážitkovou gastronomii. Na řadě věcí již pracujeme, ale prozrazovat budeme postupně a lidé, kteří nás budou navštěvovat, tak to zažijí na vlastní kůži.

Lidé z našeho kraje navštěvují váš penzion také z důvodu vaší vyhlášené kuchyně. Co patří k nejoblíbenějším pokrmům z vašeho jídelního lístku?

Ano to je pravda. Nejoblíbenější jsou naše hovězí líčka, tradiční svíčková z té klasické kuchyně a všeobecně kvalita jídel z těstovin, různých salátů či velmi oblíbený hovězí hamburger.

Do budoucnosti chceme více využít potenciál našeho venkovního grill-baru. Nejednalo by se však o formu výdejního okénka jako v této komplikované době, ale o plnohodnotné venkovní a zážitkové vaření spojené vždy se zajímavou tématikou. Kdykoli jsme totiž podávali naše pokrmy přímo z venkovní kuchyně, tak jsme získávali mnoho pozitivních ohlasů. Myslím, že lidé chtějí vidět, kdo jim jídlo uvařil a když se toto děje před jejich očima, jsou z toho nadšení.

S čím jako provozovatelé a majitelé penzionu v podnikání bojujete dlouhodobě (kromě dnešních omezení způsobených covid-19), co vás trápí?

Zde si dovolím odpovědět trochu diplomaticky a odpovědět ve smyslu toho, že je to něco, co nás trápí, ale zároveň bych řekl, že i motivuje do další práce. Je to konkurence. Víte v poslední době vzniká spousta nových podniků – penzionů či nově zrekonstruovaných stodol, které poté nabízí služby v gastronomii a také ubytování. Vzniká mezi námi zdravá konkurence.

Mnoho majitelů restauračních a ubytovacích zařízení si stěžuje na problémy s personálem. Mluví se o tom, jak těžké je sehnat loajální a odborně vzdělaný personál. U vás se naopak setkáváme s velmi příjemným a dlouhodobě stabilním týmem. Jak je to možné a jak motivujete své zaměstnance?

Vybudovat na Novém Rybníku dlouhodobě stabilní a loajální personál byla filozofie, kterou razilo už předchozí vedení penzionu. Lidé, kteří u nás pracují mají k penzionu za dané roky jejich práce vybudovaný velmi dobrý vztah. Snad to nebude troufalé, když si dovolím mluvit i za své zaměstnance, když řeknu, že pro některé je penzion druhým domovem.

Na druhou stranu však musím říci, že doba covidu právě do této oblasti nepříjemně zasáhla. Byli jsme nuceni zúžit náš personální stav a víme, že tito už si našli svá nová zaměstnání a k nám se již nevrátí. To je však život a taková je situace, kterou přijímám. Podařilo se nám udržet určité jádro či kostru personálního obsazení, na kterém chci stavět a budovat novou éru penzionu. 

A jak motivuji své zaměstnance k práci? Víte, nemám na to žádné speciální pomůcky či rady, ale snažím se být motivátorem přímo já – svou prací, svým chováním a zastupováním značky Penzion. Zaměstnanci buď tento přístup přijmou nebo odchází jinam. Dnešní doba a dlouhotrvající lockdown je složitý na motivování. Snažím se ale stále vymýšlet nové věci a svým zaměstnancům se snažím dávat nové podněty k zamyšlení. Pracujeme na nových věcech jako tým, a to nás žene dopředu. A čeho si velmi vážím, že se již dostáváme do fáze, kdy někteří přichází se svými nápady sami.

I přes současnou velmi těžkou situaci právě pro segment stravovacích a ubytovacích služeb svým zákazníkům průběžně představujete jednu novinku za druhou a v rámci možností pořádáte i jednorázové akce. Kde berete nápady a energii?

Ano je to tak. Víte, jsem typ člověka, který si nechce stěžovat na situaci jaká je. Proto se snažím neustále pracovat na 100 % - vymýšlet, inovovat, zlepšovat, navazovat nové spolupráce, rozšiřovat naše služby. Takový mám přístup i k osobnímu životu a snažím se právě toto přenášet i na své zaměstnance. Pokud by poté něco nastalo, co nemohu ovlivnit, tak chci mít vždy pocit, že my jsme pracovali naplno.

Na čem v současné době v Penzionu a Pivovaru Nový Rybník pracujete?

Před nedávnem jsme spustili náš nový web s vlastním rezervačním systémem, což byl pro nás a naše budoucí fungování klíčový projekt, za to jsem velmi rád.

V současné době pracujeme na nové verzi jídelního lístku, zaměřujeme se na výrobu některých vlastních produktů, zajímá nás oblast zážitkové gastronomie a řada dalších novinek, ale ty nechci zatím prozrazovat. Některé novinky stihneme tento rok, jiné budeme mít z důvodu současné situace připravené na ten příští. Určitě platí, že my budeme připraveni.

V nejbližší době nás čeká běžecký závod s názvem Penzion Cup, který se uskuteční v sobotu 15. května. Jedná se o 2. ročník této sportovní akce, která proběhne dle aktuálních protiepidemických pravidel a nařízení. Věříme, že nám bude přát stejně slunečné počasí jako při 1. ročníku a lidé budou tak moci strávit příjemný sportovní den v areálu našeho penzionu. Po celý den bude otevřeno výdejové okénko formou venkovního grill-baru, takže účastníci závodu i veřejnost si přijdou jistě na své.

Jaká je nyní poptávka po Vašich službách a jaká jsou vaše očekávání pro následující měsíce?

Poptávka po našich službách je závislá na vládních opatření a také informací, které prezentují média. Taková je bohužel realita. Pokud jsou vládní opatření pro náš provoz přívětivá a média tzv. nestraší lidi za určité hranice, tak zájem o naše služby je, což je pro nás stále motivační. Samozřejmě nyní jsou veškeré akce, školení, teambuildingy či různá setkání zrušeny. Zájem je nyní především o svatební hostiny u nás na penzionu, kdy poptávky neustále přibývají a my musíme řešit tyto věci – rezervace, přesunutí na nové termíny z důvodu vládních opatření či strach spojený s budoucím zrušením akce.

A moje očekávání? Zde bych byl velmi rád, kdyby nám vláda dala jasný plán, kdy se můžeme připravit na otevření našeho plného provozu, neboť plné znovuotevření nejde ze dne na den, a to jak z hlediska personálu, zásob surovin tak daného fungování. Byl bych velmi rád, kdyby v měsíci květnu byly otevřené vnitřní prostory i třeba s omezenou kapacitou. To je mé očekávání.

autor článku: redakce DA