Dnes je pondělí 19. srpen, svátek má Ludvík.

skolavlese.wixsite.com/skolavlese
Menubox
Restbox

Známe realitní poradkyni, která vám ušetří čas i peníze

přidáno: 12. 06. 2019

Téměř 8 let pracovala Lenka Pavlíčková pro realitní kancelář a teď se ze dne na den rozhodla jít vlastní cestou. Lidem nejen z Dobříše a okolí tak přináší komplexní služby realitního poradenství a interiérového designu zcela jinak. Nemusíte se bát předražené a neefektivní práce, která vám zabere jen čas… Naopak, čeká vás příjemné jednání, při kterém získáte cenné rady, tipy, ušetříte své peníze nebo vyděláte více, než jste si mysleli!

„Chápu, že slova jako realitka a „realitní“ vzbuzují v lidech smíšené, někdy i negativní pocity, které evokují hlavně rychlý výdělek peněz pro makléře a firmy, ale ze své praxe velmi dobře vím, že i tato práce se dá dělat lidsky, s vyloženými kartami a ke spokojenosti klienta“ říká úvodem našeho rozhovoru Lenka Pavlíčková, která přichází s novým nápadem propojení dvou služeb s minimálními finančními náklady třeba právě pro vás.

Práce v oblasti realit Lenku baví a svým klientům dnes nabízí realitní poradenství komplexněji a s větší svobodou rozhodování, než je tomu u klasických realitních kanceláří. Její bohaté zkušenosti, praktické rady a rovné jednání si navíc můžete vyzkoušet již při nezávazné 30 minutové schůzce, kterou s vámi Lenka absolvuje.

Co vše  vaše služby realitního poradce klientům přináší?

Troufám si říct, že vlastně vše, co se nemovitostí týká, ať už jste prodávající nebo kupující. Dokážu pro klienty zajistit vše od A do Z, ale je jen na nich, do jaké míry chtějí mých služeb využít.

V případě prodávajících jsem schopná jejich nemovitost prohlédnout, připravit návrh prodejní taktiky, zajistit home staging ať už formou poradenství nebo realizace, připravit foto nebo videoprezentaci a textaci pro inzerci. Pokud chybí např. stavební podklady, zaměřím půdorys nemovitosti, připravím grafické 2D či 3D náhledy, vytvořím kompletní podklady pro prodej nemovitosti. Samozřejmě mohu jednat se zájemci o koupi, asistovat nebo vést prodejní prohlídky, ve spolupráci s advokátkou zajistit kompletní právní servis, jednání s úřady, kontrolovat průběh celého procesu včetně řízení u katastrálního úřadu atd. Vše mohu zajistit komplexně nebo jen částečně, podle přání klienta.

V případě kupujících mohu poskytnout jen poradenství a samozřejmě v případě zájmu opět i kompletní zajištění celé služby. Od začátku může jít už o samotné vyhledání vhodné nemovitosti, její prověření z pohledu požadavků klienta a zmapování případných rizik a moji účast na prohlídce. Při koupi jde v první řadě o zjištění, zda je cena nemovitosti odpovídající, což je možné probrat při osobní konzultaci. Jsem schopná vyjednat výhodnější cenu a doporučit zájemcům výhodné financování. Samozřejmě zkontrolovat smluvní dokumentaci, převod nemovitosti, opět i případné jednání s úřady včetně zajištění daňového přiznání, přepisu energií atd.

V čem jsou zásadní výhody využití Vašich služeb pro klienty oproti využití realitních kanceláří případně i pro samostatný prodeji či koupi?

Protože se zaměřuji poradenstvím především pro klienty, kteří nechtějí z jakýchkoli důvodu svěřit prodej či koupi nemovitosti klasické realitní kanceláři, pro kterou je primární celkový prodej, je největší výhodou právě možnost volby klienta, využít jen části mých služeb s opravdovou úsporou času a především peněz. Klient si tak může řídit celý proces sám, a to s odborným poradenstvím za zády a může využít jen služeb, v případech kde si není jistý a nemá v nich zkušenosti.

Díky mým znalostem a zkušenostem mohu stát za klientem a radit v jeho zájmu. Sama jsem v životě stála jak v roli prodávajícího, kupujícího i realitního makléře, takže problematiku realit znám ze všech směrů. V dnešní době, kdy poptávka převyšuje nabídku, se může z pohledu prodávajících zdát, že se nemovitost prodá „sama a rychle“, ale kdo nemá s prodejem zkušenosti, může být záhy překvapen tím, co vše prodej nemovitosti obnáší.

Na druhou stranu kupující, mohou pod tlakem prodávajících, zprostředkující realitní kanceláře a dalších zájemců o nemovitost, může udělat fatální chybu při výběru nebo financování nemovitosti. Často se jedná o přehlédnutí právních kliček ve smlouvách a kupující tak mohou lehce přijít o naspořené peníze, v lepším případě jen o iluze.

Ať již zastupuji prodávajícího nebo kupujícího, je právě on pro mne tím nejdůležitějším člověkem. Díky tomu, že poskytuji dílčí, nebo navazující služby a protože si celý proces určuje klient sám, nejsem závislá na tom, zda obchod dopadne „za každou cenu“, abych na jeho konci mohla inkasovat provizi.

Co je při prodeji a koupi nemovitosti z Vašeho pohledu nejzásadnější?

V první řadě už to, zda máte s realitami zkušenost.

Podle mě je u prodeje nejdůležitější už samotná prezentace nemovitosti. O tom, zda se zájemce vůbec rozhodne zavolat, nebo přijít na prohlídku nerozhoduje pouze cena, ale první dojem, tedy inzerát. Prodávajícímu mohu nabídnout službu home stagingu, díky kterému lze zvýšit prodejní cenu i o desítky tisíc. Zároveň mohu pomoci s odbouráním volajících realitek a makléřů, kteří se často tváří jako fiktivní zájemci a berou prodávajícímu ve finále spoustu času při telefonování i osobních setkání. Zde je také mnoho možností, jak na kupujícího zapůsobit i při samotném prodeji.

Při koupi je pak zásadní si dát pozor na to, co kupujete a nenechat se unést samotnou představou, jak se zde zabydlím. V případě, že jdu s klientem na prohlídku vybrané nemovitosti, je mým hlavním přínosem prověření nemovitosti a pak především nezaujatý pohled na situaci. Pro kupující je to emoční nápor ať už z radosti či obav, kdy nejsou často schopni si během krátké prohlídky ujasnit vše potřebné. Se mnou jdou na prohlídku připraveni, vybaveni radami co je čeká a dokážu je ve správnou chvíli navést na téma, které je pro ně osobně důležité. Po prohlídce jim shrnu všechny informace a poradím, jak nejlépe dále postupovat. Zda budou chtít využít mé služby i na kontrolu celého procesu koupě je zase jen již na nich samotných. V případě pozemků jsem schopna zajistit kompletní informace z pohledu územního plánu, regulativů, věcných břemen, zasíťování atd.

V rámci prvních vážných jednání mezi oběma stranami je pak jednou ze zásadních věcí ujasnit si, kdy a jak bude celý proces probíhat, včetně financování. V otázce financování nezáleží jen na úvěrech kupujících, ale i váznoucích zástavních břemen prodávajících jde většinou o lhůty v řádu měsíců a představa rychlého prodeje či koupě se tak může od představy lidí velmi lišit.

Co je to HOME STAGING?

Jedná se o službu, jejímž cílem je zatraktivnit nemovitost a připravit ji profesionálně na prodej či pronájem, tak aby zaujala co nejširší okruh zájemců. Zde se velmi uplatňuje psychologie barev, podprahové vnímání. V případě zařízené nemovitosti realizuji přípravu s využitím stávajícího vybavení, případně jeho doplněním a dekorováním s minimálními náklady a maximálním efektem. U prázdných nemovitostí či nemovitostí před rekonstrukcí navrhnu klientovi ideální prezentaci a je jen na něm, jak moc chce do úprav investovat. Někdy se může jednat i o vyklízení, malování či částečnou rekonstrukci.

Z praxe mohu potvrdit, že díky home stagingu je možné hodnotu prodávaného objektu zvednout i o znatelnou částku. Připravím nemovitost pro kvalitní inzerci, která je vždy tím primárním produktem, který nemovitost prodává a podle níž si potencionální zájemce často vytváří první dojem. Přípravu prohlídky není radno podcenit. Zde se již uplatní všechny smysly kupujícího a dojem, který si z ní odnese, bude rozhodující. Pokud mu už na fotkách a textaci nebude něco sedět, přijde s tím, že bude chtít prodávajícího dotlačit ke snížení ceny, v opačném případě může chtít naopak koupi co nejdříve zrealizovat.

Co vás na téhle práci baví nejvíce?

Její pestrost. Práce v realitách je nesmírně zajímavá. V podstatě se tady odehrává pokaždé jiný příběh, často velké životní změny, někdy krásné, někdy smutné, ale vždy jsou za nimi živí lidé různých povah, emocí, věku a zkušeností. Lidé kupují a prodávají nemovitosti z nejrůznějších důvodů... svatby, rozvody, dědictví, pořizování prvního vlastního bydlení, investice atd. Je to oblast, která se dotkne v životě každého z nás, ať chceme nebo ne.

I proto je vždy má úvodní, nezávazná schůzka, která trvá 30 min. Zjistím, co prodáváte nebo kupujete, jakou máte představu, a jasně řeknu, co jsem schopná pro vás zajistit. Po naší schůzce připravím cenovou nabídku a na jejím základě se pak můžete lépe rozhodnout, zda využijete jedné služby, navazujících dílčích kroků nebo celkové spolupráce.

Pro Dobříš a okolí přicházíte s nabídkou kompletních služeb realitního poradenství a následné pomoci s interiérovým designem či naopak. Proč jste se rozhodla spojit právě tyto dvě služby?

Především proto, že jedno bez druhého v praxi moc nefunguje. Každý byt, dům i chata má interiér a naopak samotný interiér najdete akorát tak na veletrhu, nebo v obchodním domě jako expozici. Stejně jako prodávající řeší vzhled a prezentaci stávajícího interiéru, tak kupující už na prohlídce hledá, kde by co mohlo stát, kam se posune příčka, co bude třeba koupit za vybavení a nebo to právě nevidí, protože tu představivost nemají. Proto je mojí výhodou to, že se dokáži na nemovitost dívat komplexněji a předem vidím třeba praktické dispoziční řešení na míru mým klientům. Interiéry mě nesmírně baví a s realitami mi přišli do života vlastně úplně přirozeně.

Doma jsem v Dobříši, kde to znám, ale funguji v regionu od Prahy až po Příbram a nejbližším okolí. Tady mám přehled a dokážu pracovat efektivně a prakticky.

V dnešní době plánování bydlení zabere spoustu času, trápení a domlouvání s řemeslníky, řešení a realizování nákupů a vyhledávání nejvýhodnější služby či věci. I v této oblasti umím efektivně využít své kontakty a znalosti a spoustu věcí dělám sama bez využití dalších služeb, tedy bez navýšení financí. Ale to by bylo na další rozhovor…

KONTAKT:

DESIGN REALITY - Lenka Pavlíčková

 

autor článku: Denisa Havlíčková